Вітаємо Вас на сайті відділу освіти Деражнянської РДА


Наша адреса

Хмельницька область,
м. Деражня,
вул. Миру, 39


тел. тел. (03856) 2-13-45
E-mail: deragna@ukr.net
Гаряча лінія (03856) 2-13-45


Меню сайту

Шкільні сайти

Психологічна служба


Система роботи практичного психолога закладів освіти Деражнянського району
 

І. Напрямки діяльності:

1.1  Психологічна підтримка навчальної діяльності учня.

1.2  Психологічна підтримка психосоціального розвитку учня.

1.3  Психологічна підтримка виховного процесу.

1.4  Психологічна підтримка роботи по оптимізації навчально – виховного процесу.

ІІ. Зміст діяльності.

2.1 Психологічна підтримка навчальної діяльності учня:

  • Визначення психологічної готовності дітей до навчання у школі;
  • Виявлення дітей першокласників з низьким рівнем пізнавальних процесів, ЗПР, вадами розумового розвитку; визначення рівня індивідуальних вимог до дитини;
  • Визначення проблем навчального характеру у дітей підліткового віку;
  • Ведення спеціальних розвиваючих занять для учнів підліткового віку з метою подолання труднощів у навчанні;
  • Допомога у професійному самовизначенні старшокласників;
  • Робота з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями (виявлення учнів з високим інтелектом, обдарованих; індивідуальні консультації для дітей і їх батьків; групові види роботи по розвитку комунікативних навичок, креативності);
  • Проведення індивідуальних консультацій, методичних та просвітницьких семінарів для педагогів і класних керівників;
  • Проведення групових консультацій для батьків;
  • Консультування адміністрації школи по результатах психологічної підтримки навчальної діяльності учнів.

2.2. Психологічна підтримка психосоціального розвитку учня:

  • Психологічний супровід процесу пристосування першокласників до шкільного життя та п’ятикласників до середньої ланки школи;
  • Профілактика дезадаптації учнів, які зазнають  труднощів у навчанні, поведінці, мають ознаки емоційних розладів, які займають позицію „відторгнутих”;
  • Психологічний супровід розвитку дітей, підлітків, юнаків і дівчат (виявлення особистісних рис та якостей, особливостей характеру; допомога у вирішенні особистісних проблем, попередження відхилень);
  • Сприяння процесу соціалізації школяра;
  • Просвіта учителів, батьків з питань індивідуально – типологічних та особистісних особливостей учнів;
  • Проведення методичних семінарів для педагогів;
  • Ведення спеціальних розвиваючих занять;
  • Підготовка інформаційних повідомлень про стан психосоціального розвитку учнів школи.

2.3. Психологічна підтримка виховного процесу:

  • Виявлення та робота з дітьми „групи ризику”;
  • Допомога класним керівникам у пошуку ефективних методів стимулювання відповідної поведінки учнів;
  • Просвіта з питань індивідуального підходу до дитини та формування соціально значимих якостей особистості;
  • Участь у експертизі виховних заходів;
  • Консультування адміністрації школи за результатами надання психолого – методичної допомоги класним керівникам у вихованні дітей;
  • Проведення групових консультацій для батьків, з метою внесення коректив у сімейне виховання.

2.4. Психологічна підтримка роботи по оптимізації навчально – виховного процесу:

  • Психологічне забезпечення особистісно – зорієнтованого навчання;
  • Психологічна просвіта педагогів у напрямку підготовки завдань для розвитку когнітивної сфери, формування навчальної мотивації, методів підвищення пізнавальної активності учнів, введення інтерактивних методів навчання;
  • Просвіта педагогів з питань гуманістичної психології;
  • Психологічна підтримка вчителя (психологічне консультування з особистісних проблем; організація та проведення сеансів психологічної релаксації; навчання прийомам саморегуляції та аутотренінгу; психологічні тренінги );
  • Участь у прийомі ефективних управлінських рішень.

2.5. Соціальний педагог у загальноосвітній школі надає такі види послуг:

  •  допомагає в адаптації дітей при вступі до школи, переході з початкової до середньої ланки та із середньої до дорослого життя;
  • -попереджає конфлікти, які виникають у дитячому колективі, допомагає вирішити конфліктну ситуацію на початковій стадії та запобігти розвитку більш серйозних проблем і допомагає учням у формуванні навичок рішення проблем, управлінні стресом, формує, розвиває їхні соціальні навички;
  • постає посередником між школою та сім’єю: допомагає батькам та вчителям зрозуміти інтереси та потреби дітей у навчанні, знайти засоби їх задоволення в школі; визначити індивідуальні навчальні програми для дітей, які мають у цьому потребу;
  • служить сполучною ланкою між батьками та шкільним колективом, спонукає батьків брати участь у шкільному житті; доводить до відома адміністрації та колективу школи про побажання сім’ї;
  • допомагає школярам подолати перепони, які заважають їм відвідувати школу та встигати на заняттях;
  •  попереджає та знижує негативний вплив факторів ризику на життя дітей;
  • бере участь у педрадах, батьківських зборах та інших нарадах, присвячених шкільному життю;
  • проводить консультації з учителями та обслуговуючим персоналом з різних соціально-педагогічних проблем з метою сприйняття поліпшення умов життя учнів у школі та її оточення;
  • організовує співпрацю з вчителями та іншими спеціалістами школи (психолог, дефектолог, лікар та ін.) при розробці індивідуальної стратегії та тактики допомоги дезадаптованим дітям;
  • надає допомогу в оцінці та аналізі дисциплінарних вчинків учнів та ін.
 

Для використання у роботі

1. Оцінити власну практику в контексті освітніх новацій, здійснити моніторинг розвитку учнів, створювати освітнє середовище, забезпечити різні форми інтегрованого навчання, залучати до педагогічної взаємодії родини дітей, інших партнерів,допоможуть вчителям матеріали та практичні завдання навчально-методичного посібника «Нова українська школа: порадник для вчителя».

2. Лист обласного інституту післядипломної педагогічної освіти № 187 від 13.02.2018. Переглянути

3. Лист Міністерства освіти і науки України від 09.02.2018 №1/9-88 «Про відзначення у 2018 році 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського». Переглянути

4. Положення про психологічну службу у системі освіти України Переглянути

5. Лист МОНУ №1/9-639 від 29.11.2017.Пропонуємо спеціалістам психологічної служби для ознайомлення лист Міністерства освіти і науки України від 29.11.2017 №1/9-639 "Щодо порядку та умов надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами".

6. V-й ВСЕУКРАЇНСКИЙ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ФЕСТИВАЛь «ПАРОСТОК». 1-4 квітня у м. Києві відбудеться V-й Всеукраїнський психологічний фестиваль "ПАРОСТОК". Запрошуємо Вас взяти участь у Всеукраїнському психологічному фестивалі «ПАРОСТОК»,який відбудеться 1 — 4 квітня 2018 р. Переглянути

7. До уваги спеціалістів психологічної служби!У соцмережах з'явилися групи, які доводять дітей до самогубства. Переглянути

8. Про документацію працівників психологічної служби Переглянути





В Україні



Для слабозорих


ДЛЯ ЗБІЛЬШЕННЯ РОЗМІРУ
ТЕКСТУ НАТИСНІТЬ ОДНОЧАСНО КНОПКИ
"CTRL" ТА "+"
НА КЛАВІАТУРІ


Календар

ПнВтСрЧтПтСбВс

Погода


Корисні посилання









 
Copyright Відділ освіти Деражнянської РДА ©
FREEhost.UA - український хостинг і оренда сервера